L’altre dia vaig anar a l’Ikea. Ara, la zona de recollida de mercaderies sembla una terminal d’aeroport. Passes el codi de barres del tiquet del que has comprat i de sobte surt el teu nom a una pantalla indicant el temps que t’hauràs d’esperar.
Mentre esperava vaig veure com tots els ordinadors eren iMacs dels nous. No pot ser! No vaig poder resistir la curiositat i me vaig acostar per veure el programari que feien servir i vaig veure que l’aspecte era el mateix que havia vist en altres ocasions. Efectivament, tots els iMacs corrien el windows. Per què?
Uns dies abans un tècnic del CTI de la UIB m’havia dit que hi havia algunes marques d’ordinadors que es venien amb el nou Vista i no permetien que se’ls instal·làs cap altra sistema operatiu. Sembla que d’aquesta manera s’assegura la disseminació d’una de les versions més dolentes de windows.
D’aquesta manera, si no vols PCs clònics, si vols una determinada marca, t’arrisques a què només pugui córrer el Vista. Què passa si t’has gastat molts de doblers en un programari de control d’entrega de mercaderies que només funciona en XP?
És molt curiós però, vols fer córrer l’XP en una màquina de marca? Compra’t un mac!