Fa uns dies vàrem participar en el I Concurs de Paelles de Can Binimelis. La nostra paella, la número 3, no va guanyar però va ser la primera en acabar-se. La foto és den Jose i la paella la va fer en Pep.
Podeu veure més fotos aquí
Blog personal
Fa uns dies vàrem participar en el I Concurs de Paelles de Can Binimelis. La nostra paella, la número 3, no va guanyar però va ser la primera en acabar-se. La foto és den Jose i la paella la va fer en Pep.
Podeu veure més fotos aquí
Acab de veure la xerrada que va fer en Jordi Adell fa poc a Santander. M’ha agradat molt (una mica més que molt). Les preguntes del final també són bones.
Aquí teniu l’esborrany d’un article que hauria de sortir publicat, si no hi ha res de nou, a la revista “Comunicació Educativa” el proper mes d’abril.
Descarrega l’article en PDF “L’ordinador a l’aula”
Aviat hauré de començar a escriure la revisió dels treballs més rellevants que s’han fet durant el 2006 sobre noves tecnologies aplicades a la teràpia de conducta. Aquesta revisió la faig cada any per a les “Actualitzacions de la Societat Catalana de Recerca i Teràpia del Comportament”, és a dir, pel CDSCRITC.
Com que el primer que he fet és cercar la revisió del 2005, aquí la teniu [TICiTC2005.pdf]
Este estudio cuasi-experimental analiza la eficacia de una metodología docente basada en seminarios y evaluación continua (grupo S) respecto a la basada en clases magistrales y una única prueba de evaluación final (grupo M), y la disposición del alumnado a seguir estas metodologías y su grado de implicación en la asignatura Terapia de Conducta de los estudios de Psicología. Los alumnos del grupo S obtuvieron un mayor rendimiento académico que los estudiantes que no optaron por esa metodología docente, tanto en lo que respecta a la calificación media obtenida como al porcentaje de aprobados. La distribución del alumnado en la selección de grupo fue bastante homogénea aunque un porcentaje importante de alumnos no completó el curso con la metodología elegida inicialmente. Los alumnos del grupo S dedicaron más tiempo a la preparación de la asignatura. No se encontró relación significativa entre el tiempo de estudio y el rendimiento académico. Los resultados se discuten en el marco de la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior.
The aim of this experiment was to explore changes in the vagally mediated heart rate variability (HRV) of flight phobics during exposure to feared stimuli. A paced breathing task was included to control for respiration effects. Sixty-one flight phobics (40 women) with a mean age of 39.07 years (SD = 11.24) participated in the study. The root mean of the squared successive interbeat intervals differences (RMSSD) was taken as the time domain measure of HRV. High frequency (HF: 0.15-0.4 Hz) and low frequency (LF: 0.04-0.15 Hz) band power was calculated on the ECG recordings obtained during free breathing baseline (BL), paced breathing (PB), and exposure (E) to fearful stimuli. Heart rate unexpectedly increased from BL to PB, and decreased from PB to E, while no differences were found between BL and E. No changes in the RMSSD were seen across conditions. HF band power increased, as expected, from BL to PB, and a significant decrease was found from PB to E. LF band power, as well as the LF/HF ratio, increased from BL to E. Discussion focuses on (a) the role of the parasympathetic and the sympathetic nervous systems in fear-related situations, and (b) the effects of paced breathing in preparing the system to cope with threat.
L’autor de la nova imatge de la capçalera d’aquest bloc, en Miquel Tortella, prefereix els macs de la foto i no els d’apple.
Podeu veure més fotos den Tortella aquí